Nedenfor følger råd om de tre viktigste delene av din profil som gir deg mest mulig avkastning som Premium-bruker av våre tjenester. Sørg for at disse gjennomgås og oppdateres jevnlig.

Nytt ar

Profilbilde

Dette kan ikke gjentas ofte nok, men profilbilde er veldig viktig. Selv når en person får en anbefaling eller snakker om en ukjent person er det ikke uvanlig å gjøre internett-søk på vedkommende for å se et ansikt og selvsagt lese litt mer om vedkommende.

Av våre tall ser vi at det er stor forskjell på antall klikk på profiler med bilde i forhold til de uten bilde.

Ha oppdatert bilde. Hvis mulig, skift den ut f.eks. én gang i året.

Erfarings- og kompetanseområder

Potensielle klienter ønsker å engasjere en advokat med både kunnskap og erfaring innen det aktuelle fagområdet de har behov for bistand. Oppdater dine kompetanseområder og skriv gjerne litt om din erfaring innen de forskjellige i din beskrivelse. Samtidig er det viktig å ikke velge alle eller veldig mange kompetanseområder, da klienten i de fleste tilfeller ønsker å engasjere en spesialist og ikke en generalist.

Legg inn 3-5 kompetanseområder på profilen din.

Kundeanmeldelser

Potensielle klienter er avhengige av positive anmeldelser i lignende saker som deres egen. Advokater som har minst 3 anmeldelser har opptil 15 ganger flere besøk på sin profil fra potensielle klienter.

Kommenter både de positive og negative anmeldelsene. Be om anmeldelse som en del av avslutningen av klientforholdet (og ikke vær redd for å spørre mer enn én gang!). Du kan generere en e-post til klientene dine ved å logge inn på Advokatguiden.no og legge inn klientens e-postadresse.